Trist luciafirande

Elvira skulle vara skolans lucia i år. Självklart skulle hon få sjunga solo också :-) Tyvärr är kyrkan under renovering så det fick bli två föreställningar i gympasalen. Mellanstadiet med föräldrar skulle se det andra framträdandet kl 8.50. Jesper var bortrest och jag hade laddat batteriet i videokameran och lyckades under morgonen radera några ointressanta filmer så att den inte plötsligt skulle vara full.

Tjugo i nio var jag på skolan och stod och väntade i hallen till tjejernas omklädningsrum. Jag hör de sista sångerna på föreställningen innan och gör mig beredd att gå in och få en bra plats. Då kommer en av lärarna och säger -Har du missat alltihop? -Nej, jag ska se andra föreställningen. säger jag lite förvånat. -Men det här var ju andra föreställningen! säger fröken!

Det visar sig att de ändrat tiden. De har tidigarelagt alltihop och skickat med ungarna en liten lapp hem om det, som jag så klart aldrig fick! Suck! Jag var inte den enda föräldern som missade alltihop, och rätt så sura var vi när vi satt och fikade efteråt. Trist, men men, de som såg det sa i alla fall att det var fint och att Elvira sjöng bra.

I morgon ska de spela en pjäs också. Den ska börja halv nio...


/Malin

Kommentarer
Postat av: Björn

Det var verkligen trist! Men varför ändra runt med tiderna sådär ... som upplagt för förvirring.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback