Nysnaggad kuse

Elvira stod i stallet när jag kom hem och väntade på att vi skulle klippa Icka. Det har hon tjatat om i ett par månader nu, men jag har förhalat det... Kändes som en läbbig utmaning som jag inte var säskilt sugen på. Men med tanke på hur blöt av svett den stackars hästen är efter varje träning så måste jag ju inse att det behövdes, så i dag hade jag i alla fall varit och hyrt en klippmaskin och köpt skär till den (det måste man ha egna). Hade hela dagen försökt få tag på ortens hästklipparguru för att få lite tips om hur man gör, men inte lyckats komma i kontakt med henne. Nåväl, det var väl bara att bita ihop och hoppas att det skulle gå vägen. Googlade lite för att hitta några instruktioner och lyckades även montera skären! Till ett öronbedövande oväsen klippte jag sen hela den gudomligt snälla hästen!! Inte kvalade jag väl in till frisör-SM direkt, men jag skulle nog påstå att det var helt godkänt för att vara första försöket :-) Känner mig faktiskt riktigt stolt!


/Malin


Kommentarer
Postat av: Emma

Bild!

Postat av: Malin

Ja, det hade ju varit kul! Men tog ingen när vi klippte, och jag är inte säker på att en bild på resultatet visar så mycket. Ser väl ut som en vanlig grå häst:-)

2011-01-28 @ 12:01:17
Postat av: Emma

Homeros var mörbrun där han var klippt och rödbrun där han var oklippt, det syntes hur väl som helst. Men ni kanske klippte hela?

2011-01-29 @ 15:40:43
Postat av: Malin

Huvudet, sadelläget och benen är oklippta. Benen är nästan svarta och resten är ljusgrått. Tycker faktiskt inte att det är så stor skillnad mot när hon är oklippt. Shakira däremot skulle nog se ut som en helt annan häst, teddybjörn som hon är :-)

2011-02-03 @ 23:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback