Hej alla trogna bloggläsare!

Jag ser på vår blogg-statistik att det faktiskt finns några personer som kollar in på vår blogg ibland! Då får man ju lite dåligt samvete för att man är så usel på att uppdatera. Sorry. Men nu kommer ju ett litet inlägg i alla fall. :-)

I dag hittade jag tex en sida på försäkringskassan där man kan jämföra priser hos olika tandläkare. Det var ju väldigt intressant! Jag går nämligen hos Thea Tandhälsa i Kumla och hade av någon anledning fått för mig att de höll ganska låga priser. Kanske för att det står på deras hemsida nåntig om  "riktigt bra tandvård som gör att att fler har råd att gå oftare till tandläkaren". Men det är klart att man borde fatta att har man all den senaste utrustningen och röda skinnsoffor så kostar det! De är alltså betydligt dyrare än vår privattandläkare här i Fjugesta, där våra ungar går. Så det är väl dags att byta för mig också...

I övrigt har jag varit hos en kiropraktor för att försöka få ordning på min axel som plågat mig av och till i tio år. Han undrade lite varför jag inte gjort något åt saken tidigare, men man är väl ingen gnällspik ;-) Nu har jag i alla fall haft ont i nästan en månad och det har börjat sprida sig ner i armen och till nacken och ryggen. Men Henric undersökte mig ordentligt och knådade, böjde och vred så det knakade. Läskigt är det, men han tror att vi ska få ordning på mig.

Elvira har börjat få ordning på Icka också. Till slut hittade vi ju en sadel som passar rätt så bra i alla fall. Så kunde de äntligen börja träna ordentligt. Men då sätter hästen i gång att bocka varenda gång hon ska få den att trava! Vi undrar förstås vad som är fel och provar att byta ut delar av utrustningen, lite i taget (ungefär som sköterskan på BVC sa när vi skulle utreda vilken mat det var som Albin var allergisk mot när han var liten; sluta med allt och sen börjar ni med en sak i taget). Vi konsulterar diverse hästmänniskor och får diverse olika svar. Efter ett tag ger sig hästen dock och travar snällt, men börjar i stället sparka bakut när de ska galoppera! Självklart är det bara den obligatoriska "testningen" som satt i gång. Vem ska vinna ledarskapet, Elvira eller Veronica? Efter ett par tuffa ridpass så skulle jag nog vilja hävda att Elvira är segrare, tack och lov... Och tack gode gud (eller nån) för att hon har så himla bra balans!


/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback