Nu får hästarna äta upp julgranen

Ja, nu är ju faktiskt julen slut. Vi har haft en massa trevligt besök och själva varit bortbjudna på diverse trevligheter, precis som det ska vara. Några av julbilderna finns i mitt Picasaalbum om nån är intresserad.

http://picasaweb.google.se/borilanna/Julen2009?feat=directlink


Visst är det mysigt med snö på julafton, men när vi haft mellan 16 och 26 minusgrader i flera veckor så börjar man tröttna på vintern. Att vara ute och sporta och leka i snön är väl ok om man kan gå in och värma sig efteråt, men i vårt hus blir det liksom aldrig riktigt varmt. Jo, om man har en massa släkt här och mängder med stearinljus! Häromkvällen när vi lagade middag hade Jesper på sig fleecetröja och sin merinoullsmössa och jag hade täckbyxor! Annars är det väldigt trevligt att sitta nära brasan med en god bok. "Nära brasan" innebär på en trästol i köket, inte superbekvämt men i alla fall ganska varmt.

Ungarna och jag har inte varit ute överdrivet mycket under jullovet, Jesper däremot bryr sig inte ett dugg om temperaturen utan har åkt skidor nästan varje dag. Shakira har varit halt länge nu och Elvira har svår ridabstinens. Jag tycker nog att hon skulle vara tacksam att hon slipper rida i den här kylan, men hon hoppas att Shakira ska bli friskförklarad snart så hon får börja sätta igång henne igen. Det hoppas förstås jag också....

För några dagar sen tog jag in en stor isklump innehållande Albins idrottskläder. Kassen har (av någon underlig anledning) hängt högt upp i ett träd sen i början av oktober, och vi har inte lyckats få ner den. Nu äntligen blåste den ner. Det hade ju regnat ordentlig i den så jag trodde nog att innehållet skulle vara helt förruttnat, men efter upptining och tvätt så är det inga större fel på dem. Den gula tröjan har lite synliga mögelfläckar, så den får vi väl kasta, men resten ser helt ok ut och inget luktar illa. Möjligen har han hunnit växa ur kläderna...

Nä, nu ska jag fortsätta med min egna lilla julgransplundring så kanske jag får förmiddagskaffe sen :-)


/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback