Nu har vi sålt täljstenskaminen

Jag har ruggigt ont i ryggen i dag. Undrar om det kan bero på att jag hjälpte till att bära ut kaminen i går. Den lär väga omkring 800 kg, fast vi tog den ju i bitar förstås.

Nu har jag i alla fall börjat riva tapeter och bryta upp laminatgolv i f.d. vardagsrummet. Under kaminen såg det ut som om det var gjutet en sockel, men de hade bara lagt dit en bit heltäckningsmatta och brett på lite cement! Troligtvis var det för att få den rak, för det var tjockare i framkanten. Under den och under resten av golvet verkar det ligga en heltäckningsmatta till! Det ser otroligt äckligt ut, jag vill inte ens tänka på vad som gömmer sig i den...


/Malin

Kommentarer
Postat av: Annika

Det låter inte bra. Förta dig inte.

Kram!

2009-06-08 @ 22:42:25
Postat av: Malin

Nej, jag ska försöka ta det lite lugnt. Nu har jag i alla fall konstaterat att heltäckningsmattan var limmad på en plastmatta som är limmad på en masonit. Sen finns det mer, men vad vet jag inte än. Govet är ju höjt med ca 8 cm, det syns på nedersta trappseget... Spännande!

2009-06-09 @ 10:47:12
Postat av: Malin

Måste bara påpeka att det inte fanns nåt mer under sen. Det nedersta trappsteget är helt enkelt kapat på höjden. Kanske köpte de en begagnad trappa som inte riktigt passade?!

2009-09-28 @ 10:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback