Man kanske borde återuppta bloggandet nu...

Vi har ju faktiskt varit hemma i mer än en månad. Gissar att ni som varit nyfikna på vår resa har läst vår resedagbok, men nu undrar ni väl vad som händer här hemma? Inte mycket, tänkte jag skriva, men det kanske inte är helt sant.

Vi har ju till exempel köpt en ny häst! När Elvira började rida Åskan igen efter semestern så insåg vi att det kanske var dags att börja titta lite på större ponnyer. Hon har ju växt en del i sommar. Vi började läsa annonser och var och provred ett par stycken och plötsligt hade vi hittat Shakira! Vi blev helt förtjusta i den snälla skäcken med blå ögon! Nu står hon alltså här i stallet tillsammans med Åskan och de andra. Åskan måste vi ju förstås sälja till nån annan liten ryttare som kan älska honom lika mycket som vi gör. Just nu rids han i alla fall av Elviras kompis Sarah, och av Elvira förstås.


Nåt fast jobb har jag inte efter sommaren, utan hoppar bara in då och då på blomsteraffären, så nu håller jag på att snickra skafferiet som jag fick i julklapp av Jesper! Det har ju liksom inte hänt så mycket där... Men nu börjar det arta sig :-) Det blir riktigt fint med ljusgul pärlspont på väggarna och i taket, och det som är snett var snett redan innan! Jag har tagit bort allt de gjort tidigare för att räta upp tak och väggar, för min del spelar det ingen som helst roll om rummet är en decimeter högre i ena änden.

I övrigt är det som vanligt mycket jobb och träning för Jesper. Albin har börjat åttan(!)och får tänka på att det blir betyg i år. Just nu har han dessutom ont i ryggen och har inte kunnat spela fotboll på tre veckor! Och Elvira har som ni förstår fullt upp med sina hästar. Tur att hon har lätt för sig i skolan...

/Malin







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback