Full fart hela helgen!

Den här helgen var verkligen ovanligt fullbokad. Sedan länge var det bestämt att farmor och farfar skulle komma på besök, och Selma skulle också hänga med. Det såg vi verkligen fram emot, farmor hade vi inte träffat sen i april nån gång! Efter att vi släppt ut hästarna och mockat och fått i oss lite frukost skulle jag och Elvira ta med hästarna på ponnyridning nere vid skolan på nån slags jippo ett par timmar mitt på lördagen. Sen hem och välkomna släkten och fika med dem. Sen hade vi bokat in en familj hästspekulanter vid halv fyra. Provridningen med tillhörande frågestund tog väl ett par timmar, och så var det dags för kräftor med snaps och hattar och allt på kvällen, riktigt trevligt! Efterrätten skippade vi och tittade i stället på halva malaysiafilmen, sen somnade Elvira och vi andra tyckte också det var dags att gå till sängs.

På söndagsmorgonen skulle Jesper till Italien! Jag hade dock bokat in ännu fler hästspekulanter, så Anders fick skjutsa honom till flygbussen. Efter ridningen åt vi lunch och sen stack vi ut i skogen för att leta svamp. Vi var bara ute ett par timmar, men kom hem med många liter trattkantareller och några lingon. Det var verkligen en härlig liten skogstur :-) Väl hemma igen gjorde jag en björnbärspaj och så drack vi kaffe innan det var dags för farmor, farfar och Selma att åka tillbaka till Stockholm. Sen var det bara handling, matlagning och middag innan det var dags för styrelsemöte med LRS hemma i köket...och lite mer fika. Både ungarna och jag var rätt trötta sen, och somnade snabbt i min säng allihop!

/Malin




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback