Projekt Ladan forts.

I helgen hade vi halva Albins fotbollslag här för att måla om ladan. De behöver pengar till lagkassan och vi behövde måla om! På fredagen var nio killar här och borstade och målade. De tramsade lite och hann väl inte riktigt så mycket som vi hoppats, men nu är vi på god väg i alla fall. Resten av grabbarna skulle komma på lördagen, men då hade vi inte vädergudarna med oss så vi fick ställa in. Tråkigt, men vi får försöka en annan helg.

Lördagens regn innebar i alla fall att jag och Jesper fick några extra timmar med golvläggning. Det var ju välbehövligt, det har gått lite trögt ett tag. Men jag fick praktisera ordentligt, så nu vet jag hur man gör! Jag är inte särskilt bra på att såga rakt, men för övrigt går det bra. Läggrutinerna sitter ordentligt. I går höll jag på i sju timmar, och i dag har jag lagt slut på bräderna fast det var meningen att de skulle räcka. Men om jag åker och köper ett paket till nu så kanske jag blir klar i dag! Oj vad förvånad Jesper skulle bli, han vet inte att jag gjorde nåt i går, och tror säkert inte att jag gjort nån nytta i dag heller!

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback