Huset ned och frun upp!

Blir mer och mer tveksam till det här huset. Idag har vi upptäckt att det läcker lite, lite vatten ur vår vedpanna i köket. Den är ju inkopplad på värmesystemet och det är något skumt med alltihop. Man blir inte klok på hur det funkar och till och med rörpularen, som varit här ett par gånger tidigare, kliar sig i huvudet när han spanar in alla rör och kranar. Hmm. Nere i 35. Fast relationen med frun har gått upp till 80. Problem med huset kan faktiskt vara riktigt bra för relationen förutsatt att de uppstår i kombination med trevliga planer för framtiden. Nejdå, vi har inga planer på att flytta.

/Jesper

Kommentarer
Postat av: Björn

Vabra, nu kunde jag namnge denna bild också:
http://www.sahlberg.se/bjorn/temp/lantisarnas_varmesystem.jpg

:-)

2007-03-04 @ 23:00:05
Postat av: Björn

Verkar som bloggen fick spelet pga min lilla länk. Lägger in den som URL i stället så ska det bara vara att klicka!

Postat av: Malin och Jesper

Nämen, när var du nere och plåtade i vår källare?!

2007-03-04 @ 23:23:08
Postat av: Enar

Men är det inte så hus funkar? Läcker nånstans och är för täta nån annanstans?

Däremot tror jag mycket på husansvarets förmåga att föra par närmare varandra. Yttre hot och förenande kraft på en gång, liksom. Ibland när jag varit osams om rena hypoteserna hade det ju känts bra att vara osams om en vattenpump (eller än bättre; tilsammans vara osams med rörpulare och en vattenpump).

2007-03-05 @ 13:27:21
URL: http://helgo.net/E/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback