Betala aldrig för mycket till Telia!

Ibland missar man att betala en räkning och får en påminnelse eller kanske ett kravbrev. Inte bra. Men jag har lyckats betala en räkning från Telia Sonera två gånger. Verkligen inte bra! I stället för att betala tillbaka pengarna till mitt konto eller dra det från nästa faktura, så skickar de en utbetalningsavi på de 150:- jag betalat för mycket. Den kan lösas in i butik mot en avgift på 25:-! Eller på ett Nordea-kontor, mot en avgift på 50:-. Sjukt hög avgift tycker jag! Man kan också skicka in den tillsammans med en räkning så drar de av den från det beloppet och skickar en ny räkning. Hyfsat krånglig administration... Jag har inte fått nån räkning från dem sen jag fick avin, och nu har den förfallit. Det var ju ett smart sätt att tjäna pengar Telia!


/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback