Varning för denna apparat!


Igår köpte jag en pryl som skulle användas för att rensa avloppet, det går lite trögt tycker vi. Det är 7,5 meter spiralfjäder i en plasthållare. Man matar ner fjädern i avloppet och vevar så att den snurrar och vispar loss skiten som sitter i röret.

Först rensade jag avloppet till tvättmaskinen, där var det mest stopp. Det gick bra. Det satt en stor propp längst upp nästan. Sen försökte jag få ner den i avloppet under duschen. Det var svårt men jag fick ner den en liten bit. Vet inte om det hjälpte något. Sen var det handfatets tur. Monterade bort hela röret och körde ner fjädern i avloppet. Den tog sig fint förbi alla krökar, så det var bara att mata på. Sen började jag veva. Då lossnar hela fjädern och rutschar snabbt ner i röret! Vad fan!? Vi kan ju inte ha en sjuochenhalv meter lång spiralfjäder i avloppet! Då lär det verkligen bli stopp.

Men lite tur i oturen är det väl ändå att vi inte byggt vårt badrum på undervåningen ännu. För nu får vi bryta upp den väggen och invänta rörmokaren som kommer i morgon (tur också att det fanns en som inte hade semester).


/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback