Haffad av polisen

Vi kör Subaru. Subaru vill ju gärna ha bra siffror i besiktningsstatistiken och erbjuder fri förbesiktning för att kolla så att bilen ska gå igenom utan anmärkningar. Jättebra. Alltså åker man dit och så fixar de den trasiga lampan och dessutom glappet i motorvärmarkabeln. På väg därifrån hinner jag inte mer än ett par hundra meter innan jag ser att polisbilen bakom mig drar på blåljusen. Oj då, utryckning. Bäst att akta sig. Men nej då, det var mig de ville åt! De påstår att jag kör utan lyse! Jag blir lätt förvånad och förklarar att jag just kommer från verkstan där de precis gått igenom bilen. Men det visar sig att de stängt av lyset som vi annars alltid har på eftersom det ändå slocknar när man stänger av motorn. Visst, jag vet ju att jag är skyldig att kolla att lyset är på innan jag kör... De snälla poliserna säger att det är ganska höga böter, 1200:-, när det är snöoväder som i dag, men det är ju i alla fall dagsljus, och kanske tycker de lite synd om mig, så de nöjer sig med 500:- Suck! Ja, jag borde väl se det som Mia sa, att jag tjänat 700:-, men det är inte alldeles lätt. Taskigt Subaru! Kunde ni inte vridit på lysknappen igen.


/Malin


Kommentarer
Postat av: Björn

Kanske mekanikern haft med äldre bilar att göra, då sitter reflexen att stänga av ljuset så fort man stannar i ryggmärgen. Iaf gör jag det fortfarande trots att det är över tio år sedan jag sålde Amazonen.



Trist på boten, även om det kunde varit värre!

Postat av: Emma

Du slipper i alla fall SL... att vara pendeltågsresenär i Stockholm denna vinter har tärt hårt på mitt flex-saldo.

2010-02-04 @ 09:21:42
URL: http://emmas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback