En riktig skitdag

I dag hatar jag länstrafiken i Örebro! Dagen börjar med att Albins försover sig en smula, hinner knappt äta frukost och rusar till bussen. Han ska in till stan eftersom de har PRAO nu, och han är på Willys. När jag som bäst håller på att ta ut hästarna ringer han och undrar om jag kan skjutsa honom och Oskar till stan eftersom bussen inte kommit. Då har de stått ute och väntat i över en halvtimme! Visst, jag kör...

Nu skulle jag kolla på länstrafikens hemsida om det här med resegaranti som det så tjusigt heter. Javisst, där hittar jag en blankett som går att fylla i. Det står att man inte kan spara en ifylld kopia, men det kan jag klara mig utan. Vad som inte står är att det inte går att skicka den direkt från hemsidan, det märker jag först när jag suttit en kvart och fyllt i allt och mätt hur långt jag kört och så vidare. Nej, man ska skriva ut den, fylla i den och stoppa den i ett kuvert och skicka med snigelpost. Men vår skrivare funkar ju inte...

Varför var jag så dum att jag trodde att jag skulle kunna fixa det här i dag? Inget annat som jag har försökt mig på har ju blivit som jag tänkt mig. Jag får väl ringa till Länstrafiken i morgon när jag lugnat ner mig, slutat svära åt mina stackars barn och smälla i dörrarna! Jag borde ha stannat i sängen i dag, jag har ju trots allt en bra bok.

En sak till; ni andra som stod på busshållplatsen i morse och till slut gick hem och hämtade era bilar, kunde ni inte ha frågat om det var nån mer som behövde skjuts till stan?


/Malin

Kommentarer
Postat av: Björn

Det var illa, både av länstrafiken och de andra pendlarna vid hållplatsen! Hade det inte funnits en schysst morsa till hands så hade dom väl fått vänta till 14.32 bussen ...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback