Projekt ladan

Nu har vi verkligen slöat till i bloggandet! Men vi har snickrat desto mer! Vi, eller mest Jesper i ärlighetens namn, har lagt golv på övervåningen i ladan. Det blir jättefint, i alla fall för att vara i en lada :-) Nu har jag roat mig i ett par dar med att städa. Det är fruktansvärt äckligt med spindelväv och damm som lagrats i decennier! Och när man står där och sopar taket så får man ju det mesta över sig. Blä!

Jag som inredningintresserad kvinna tänker oavbrutet ,när jag jobbar där ute, på hur vi ska måla och möblera. Jesper däremot kan inte fundera på sånt innan allt är färdigsnickrat. Ja, ja, bara jag får fundera i lugn och ro så...

I morgon är det meningen att vi ska sätta igång med golvet nere. Det är betydligt mer jobb eftersom det inte finns nånting där förutom sten, jord och en hel del skräp. Det måste till plintar, bärlinor och bjälklag innan vi får nöjet att börja spika golvbrädor. Men det ska bli kul!

/Malin

Kommentarer
Postat av: Björn

Kulit att det rör på sig i ladan! Säg till när det är klart så kanske man vågar hälsa på igen, utan att bli satt på grovjobb :-))

2007-05-10 @ 17:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback