Aj, aj, aj!

Idag var jag ute på min numera regelmässiga milrunda. Försöker ta en sådan varje söndag. När jag nästan är hemma får jag plötsligt syn på ett par hästar + ett antal personer en bit ut på ett gärde (som håller på att bebyggas). Ser att det bl.a. är Malin och hon står och vinkar och visslar mot mig. Springer dit och ser att det ligger en person på marken. När jag kommer närmare förstår jag att det är Elvira som ramlat av hästen. Hon har väldigt ont i rumpan och svanskotan. Saken är dessutom den att Elvira inte är den som skulle "oja sig" i onödan - säger hon att hon har ont så har hon verkligen ont.

Ett antal personer som skyndat dit. Någon säger att vi borde ringa ambulans(!). Någon nämner något om "känsel i benen" vilket får Elvira orolig. Men hon har verkligen känsel överallt, särskilt i svanskotan! Jag hämtar vår bil och tillsammans med granne Mia får vi in den lilla ryttarinnan i bakluckan (ja, vi har ju en kombi). Väl hemma går det ganska bra att baxa in henne till soffan där hon en halvtimme senare serveras pizza och så sakteliga repar sig. Efter konsultation av "jourhavande läkare på telefon" i form av vännen Pawel bestämmer vi oss för att inget besök behövs på någon vårdcentral.

Det kommer säker att göra ont några dagar och det är också en påminnelse om att det faktiskt inte är en helt ofarlig sport Elvira håller på med.

/jesper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback