Rätt sort

Min favoritglass har länge varit GB's halvliterspaket "Ljus choklad med hasselnöt". För ett par månader sen konstaterade jag att den inte fanns i någon av mataffärerna där vi brukar handla. Jag hade stora bekymmer och svår beslutsångest när jag skulle köpa glass. Visst, det finns Texas Pecan och andra smaskiga sorter också, men de är mycket dyrare, så det känns lite tveksamt till vardags.

Jag mailade GB och frågade, och det var som jag befarade, den hade utgått ur sortimentet!!

Men i dag när jag var på Coop Forum i Marieberg hade de en frys med glass till extrapris. 10-pack med GB's halvliterspaket, och det var min sort, nougatglassen :-) Nån slags restlager gissar jag. Datumet har i alla fall inte gått ut, vi har ett halvår på oss att äta upp de 20 paket jag köpte, men jag gissar att de är slut långt innan dess!

/Malin

Kommentarer
Postat av: Karin Mattsson

Hej!
Roligt att ni verkar trivas så bra "på landet"! Sommaren är ju obeskrivligt skön nära naturen, jag är glad varje dag jag slipper vara i innerstan när det är så varmt som idag.
Glass är ett av mina favoritämnen och jag förstår precis känslan när favoritglassen är slut... Själv är jag just nu mest besviken att GB slutat med päronsplitt. Annars är italiensk hasselnötsglass favoriten, men den är inte alltid så lätt att få tag i.
Fortsatt trevlig sommar!
Karin M

2007-08-06 @ 13:53:12
Postat av: Malin

Men Päronsplitt åt vi ju för bara några veckor sen! Jag tror att den finns i nåt sånt där flerpack med några andra sorter från GB. Du får väl offra dig och äta några Nogger också ;-)
Malin

2007-08-06 @ 21:41:54
Postat av: Jesper

Alltså liksom idag är det den 7:e augusti. Du, Malin, köpte dessa 20 paket den 2:a. Nu har det gått FEM dagar. Kan du gissa hur många paket som finns kvar? Jo: ETT! Det är faktiskt helt sjukt men det är sant. I frysen ligger bara ett paket. Vi har alltså konsumerat nästan FYRA paket, alltså två liter glass, per dag.
Jag kan villigt erkänna att jag varit med och ätit glass varje dag sedan dessa paket köptes in. Vi har tagit olika mycket, från att ha delat ett antal personer på ett par paket till att ha delat två på ett paket. Men jag har inte ätit mer än ett halvt paket någon dag. Det betyder att ni andra i familjen (plus några gäster, jag vet) har ätit c:a 3½ paket per dag.
Det skulle verkligen vara intressant med en liten redovisning här från var och en...

2007-08-07 @ 19:54:58
Postat av: Malin

Ja, med tanke på att vi båda jobbat och ungarna varit ensamma hemma med alla sina kompisar på dagarna, så är det nog inte bara vår familj som varit inblandad i alla fall. Tyvärr...
Förresten Karin, så såg jag på ICA att de har kartonger med bara Päronsplitt också! Då slipper du Noggern :-)

2007-08-08 @ 15:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback